Jak zwrócić towar zakupiony online?

Kupowanie w internetowych sklepach jest bardzo proste i co ważne bezpieczne. Z racji, iż jest to umowa zawierana na odległość, nie ma możliwości wcześniejszego sprawdzenia, jak wygląda towar. Nie jest to jednak tak naprawdę żadne problem, gdyż każdy zakup można zwrócić bez podawania konkretnej przyczyny i nie ma tutaj znaczenia, jaka gaśnica do samochodu została nabyta czy jaki kran, jeśli towar nie spełnia oczekiwań w świetle prawa, każdy klient może go odesłać, otrzymując oczywiście zwrot pieniędzy.

Każdy sprzedawca zazwyczaj udostępnia na swojej stronie regulamin, w którym są zawarte wszelkie niezbędne informacje dotyczące samych zakupów, reklamacji czy zwrotów, więc watro wcześniej dokładnie się z nim zapoznać. Należy jednak pamiętać, iż jeśli zaistnieje potrzeba zwrotu towarów z przyczyn nie leżących po stronie sprzedawcy, to nabywca pokrywa dodatkowe koszty. Niestety nie zostaną zwrócone pieniądze za przesyłki, lecz tylko równowartość towaru. Oczywiście jest na to też określony czas. Jeśli paczka nie zostanie odesłana w ciągu czternastu dni, sprzedawca może jej nie przyjąć. Musi zostać również dołączony protokół zwrotu, w którym nadzy wpisać wszystkie szczegóły danej transakcji i dane osobowe. Tylko na tej podstawie pieniądze trafią znów a konto. Należy również pamiętać, iż to jaka apteczka do samochodu czy sukienka została przysłana, taka sama musi wrócić do sprzedającego, to znaczy nie może nosić żadnych śladów użytkowania. Pełne koszty wraz z przesyłką wracane są tylko w przypadku reklamacji wadliwego towaru.